In Roosendaal opende in 2006 de Rosada Fashion Outlet. Na Batavia Stad en Roermond is dit het derde factory outlet centrum in Nederland. Enkele jaren na de opening ging het niet meer goed met het centrum: bezoekers bleven weg, winkeliers vertrokken. Aan Attika Architekten werd gevraagd om met voorstellen te komen voor de revitalisering van Rosada.
De aanpak bestaat uit drie onderdelen:
1. De fletse kleuren in een krachtige samenhang brengen, met warme chocoladetinten (gereed najaar 2010)
2. Een eenduidig, duidelijk en terughoudend openbare ruimte- en reclamebeeld (gereed 2010)
3. Een uitbreiding van 8.500m² waar mee de winkelroute een rondje én tweezijdig wordt (oplevering voorjaar 2016)
Al deze onderdelen passen in het nieuwe concept van een gezellig vestingstadje aan de rivier. Van buitenaf ervaar je het water en de groene dijken, binnenin is het een winkelstadje met gezellige straatjes.
Ondertussen stijgen de bezoekersaantallen en het aantal verhuurde winkels neemt toe. De oplevering van de uitbreiding in 2015 belooft een succes te worden: de winkels zijn op voorhand grotendeels verhuurd.
Opdrachtgever: Resolution Property, Stable International